torsdag 26 maj 2016

Där kom den...

...löpet!! Tajmingen var väl sisådär, för om tre veckor och tre dagar ska Nova dela bur med Rex ända upp till Tromsö. De säger ju att tre veckor är karensen för löpande tikar att delta på t.ex. träningar och vissa tävlingar. På utställningar får löptikar delta men visst ska man visa hänsyn ändå. Och en löptik slutar ju ingalunda att "dofta gott" för hannar efter tre veckor prick, därför ringde jag till Kingtours som ordnar resan att om det finns möjlighet att fa två mindre burar än en stor men det var lite svårare. Upp till Torneå kan det lyckas sen är bussen full men mannen i andra ändan telefonen kunde tänka sig att lova att jag får ha Nova hos mig i sätet om det inte lyckas att dela bur.
 
Men då var det ju det där med agilityträningen, jag hade förhinder veckan innan och skulle vara lagom glad att hamna vara borta ännu tre veckor men det behövde jag gladerligen inte!! Eftersom man vid KiltaAreena har en regel att löptikar får delta endast vid utomstående skolares träningar så hade vi fördel när vi går privat på agilitykurs. Och vi tränar utomhus, sista gruppen för kvällen så Elina såg inget hinder för oss att inte träna ändå, bara hon har byxor på. Och Nova var så otroligt duktig, eller var det jag som var tydlig? Tänk att jag tränat och tävlat fel i alla dessa år...
 
Och nu har jag fått en tid till osteopaten med Tiki på måndag, få se vad hon säger...
 

 
Försökte få fina poseringsbilder av Nova men hon gillar inte att posera tydligen...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar