onsdag 15 juni 2016

Snart blir det Norge!

Men innan dess så ska jag sammanfatta Tikis behandling som vi var på för nån vecka sen. Förstås så hittade hon ju låsningar i ryggen men hon sa att han är så otroligt spänd i musklerna längs hela ryggen så hon hade svårt att känna ryggraden. Och med tanke på hur spänd han var så hade han ovanligt lite låsningar. Hade tänkt besöka redan innan en massör men jag hade trott att det är bättre att få upp låsningar först och sen mjuka upp musklerna. Men nu ska jag hoppas att massörens och min tidtabell matchar så han får bli undersökt av en som kan hundens muskler.
 
Tiki låg snällt under behandlingen men visst syns det att det inte är nån fröjd precis
 

 
 
Just nu är Tiki på sjukledigt för han klarar inte av promenader, att springa här hemma är inga problem men den monotona travrörelser verkar vara jobbig. Och efter promenader flåsar han och har svårt att hitta en bekväm sovställning, stackaren. Få se hur länge vi kan ha det såhär...
 
Och Norge-resan närmare sig, hela 9 kooikrar är anmälda till Tromsö, ska bli spännande att se nya ansikten, även om ett är bekant sedan tidigare. Bussen far kl.4 härifrån och så är vi framme ca. kl 20. Börjat sådär smått att packa, hämtat mitt samägda tält från M, har nu prövat att se om jag behärskar konsten att sätta upp ett tält ensam och efter lite möda och stort besvär blev det upprest på gräsmattan. Även extrabatteri till telefonen är köpt och jag har även idag växlat till norska kronor! Tänkte även få en chock förra veckan när jag insåg att mammas Rex inte har något EU-pass!! Men med en hjälpsam veterinär är det nu fixat och vi har bara att åka iväg. Ska bli såå spännande, min första utrikesutställning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar