torsdag 12 maj 2016

Stackars Tiki...

...åter igen haltar han, inte så att han går på tre ben men man ser att han går dåligt. Efter kvällspromenaderna har han flåsat som om han sprungit flera kilometer. För nån vecka sen var vi till veterinären och ryggen röntgades men själva ryggraden är ok och höfterna är ju bra. Inte verkar det vara från det opererade benet heller. Eftersom han tidigare haft låsningar i ryggen blir nog det att beställa tid till osteopat. Men just nu går han på Rimadyl i 10 dagar, hoppas att han har en dräglig tillvaro tills vi får uträtt varifrån smärtan kommer.
 
Men något positivt är att Novas fortsättningskurs i agility började igår, i nybörjarkusen gick vi igenom alla hinder ett och ett, men nu blev det tre hinder i följd. Och jag är verkligen ur min agility"bubbla" eller så är det bara så att jag aldrig gjort rätt tidigare. Agility har ju ändrat så otroligt sen jag började på 2005 då man skulle fysiskt visa hunden vart den skulle. Nu ska man också visa men inte hindret utan avstampsstället, vilket jag hade svårt att få in...samma med att ha ett öga på hunden och det andra på nästa hinder, det har jag aldrig kunnat och därför har jag varit på fel plats oändligt många gånger med Tiki. Men nu rensar jag bort allt gammalt jag lärt mig och  fyller min hjärna med all ny, färsk information. Även om jag fortfarande går och väntar på löp så hoppas jag att det far in i juli så vi inte missar en enda träning!!
 


 
Tiki under sina glansdagar, saknar verkligen detta...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar