måndag 2 maj 2016

Vårens ankomst

Vill bara dela med mig av bilder från vårt första maj firande för att bevisa att våren även kommit upp till Kronoby
 
 
  Nova poserar
 
 
Agnes 1,5 år vet hur man ska träna en hund

Försökte få båda hundarna att "posera fint" bredvid varann men något verkar distrahera dem

Best friends forever
 
Jag ber om ursäkt över den urusla bildkvaliten men de är tagna med min telefon.. och ifall någon funderar varför Tiki ser mera ut som ett får i pälsen än en sheltie kan jag meddela att jag klippt honom. Efter kastreringen fick han enormt mycket underull och jag har alltid tyckt att han har lättskött päls men när jag började titta igenom pälsen vid bakbenen var det fullt med tovor, Ingen att borsta ut utan det blev saxen direkt. Men han såg lite oproportionerlig ut när han var kortklippt bak och långhårig fram, så jag använde saxen lite till. Jag har tidigare tänkt klippa hans päls under magen eftersom det är där allt grus och sand samlas. Så hag klippte lite till. Det är så ojämnt det bara kan bli men han ser ut som en valp igen och det tycker jag är gulligt =)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar