onsdag 3 juni 2015

Inför utställning

Igår var vi till Kokkola på utställningsträning, bland många andra. Dessa träningar är mycket bra för hunden men ibland skulle jag önska lite mera feedback på min egen handling. Rör sig hunden bättre när jag går eller springer? Står hunden i rätt balans? Såna saker jag själv inte ser...om  jag inte tränar inför en spegel. En vacker dag vill jag gärna delta i Gerard O´sheas föreläsning för att lära mig mer. Nova är ändå ganska lätt att visa fram jämfört med Tiki, han ville helst springa före mig men eftersom han ofta sprang med för snabba steg ville jag få honom i en position strax bakom mig, det lyckades sådär...tack vara M fick vi en bedömning där det stod : väl visad =) 

Om bara 6 veckor är det Novas första utställning. Det är alltid så spännande att börja på ny kula, dvs ny oprövad hund. Nova är anmäld till:
Oulu 11.7 Valpklass
Oulu 12.7 Valpklass
Ylivieska 18.7 Valpklass

Jag sa till mig själv innan vi tog Nova att nästa hund får ta det lugnt med både utställning och agility tills hon har vuxit till sig, men när man väl ha sin valp är det omöjligt att bara sitta hemma och vänta tills hon växer till sig, ut på tävlingsbanan bara. 

Lite träningsbilder




På bilden är Nova nästan 6 månader och 35,5cm i mankhöjd. Idealhöjden är 38cm för en tik och sedan korten togs har hon nog växt lite. Tiki är 37,5 cm så han är en bra måttstock för Nova är inte så förtjust i att låta sig mätas, innan jag fick resultatet 35,5 så fick jag ett mått på 33cm, det vore ett bra agilitymått enligt mig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar