lördag 9 maj 2015

Nya tider

Efter en paus på 3 år tycker jag det är dags att starta bloggandet igen. Bloggintresset kanske blomstrar igen nu när jag har ny hund på uppväxt. Lilla Nova är av rasen kooikerhondje och är uppfödd i Danmark, därifrån hämtade jag hem henne i januari. Shetland sheepdogen Tiki har hunnit bli 6 år och är desvärre pensionerad från agilityn pga skada. Han blev opererad för shelttihäl och efter det blev han inte riktigt återställd. Och för några veckor sedan pensionerades han från utställning också eftersom han kastrerades, så nu får Nova börja löpa bäst hon vill. Mina planer för framtiden är ju att starta en avel efter Nova, men det är ett osäkert kapitel ännu men i januari ska hon hälsoundersökas, efter det vet jag mer.
 
Efter att jag hämtat hem Nova frågade nästan alla om Tiki och Nova kommer överens, och bilden visar ganska tydligt att det gör det
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar