måndag 15 juni 2015

Livestream

En helt underbar uppfinning om ni frågar mig!
I helgen har årets stora agility-happening pågått i Uleåborg, nämligen årets finska mästerskap i agility! Jag har själv deltagit en gång i lagtävling med Demi 2008. Året efter var hon kvalificerad att delta individuellt men då började hennes höftproblem och det blev aldrig något FM för oss. Tiki var aldrig kvalificerad. 
Jag har hållit paus från agilityn i över 2 år och med baby i huset har det varit skönt att inte ha så mycket program, för agility tar mycket tid. Men nu fick jag sån svår abstinens, ååh vad jag saknar tävlandet!!! Att sitta vid ring-side och titta på ekipage, vara nervös för att det snart er vår tur, att analysera vad som gick fel och framför allt:
att få glädjas över framgång!! 

Och jag hade nog gett vad som helst för att få närvara när min egen förening JKF (Jakobstadsnejdens kennelförening) tog BRONS i lagtävlingen för medi-hundar!! 63 lag deltog från hela Finland så att vara tredje bästa lag i landet är ingen dålig bedrift!!


Föreningskompisen Anki låg 6:a inför finlabana (en riktig rysare att sitta hemma och titta) Och de hade kunnat nå topplacering om inte ett hinder tagits fel väg. Det hänger på så lite!! 

Föreningen i grannstaden fick ett individuellt guld i mediklassen, Onnea Jonna!! Det visar att 
Österbotten levererar!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar