tisdag 30 juni 2015

Att känna en kändis

Jag har alltid varit svag för kändisar. Och med kändisar menar jag inte skådisar, för dem känner jag inte igen fast jag ser dom på gatan. Missade i Stockholm nån känd Nyhetsmorgon-programledare som mitt rese-sällskap inte kunde förstå hur jag missade eftersom han kom ju rakt emot oss... 
Nej jag talar hund-personligheter. När det ordnades Agi-rotu i Vörå för flera år sen blev jag alldeles knäsvag när jag såg Jari Suomalainen (VM-guldmedaljör med sin kooiker Frodo) Alla har vi våra svagheter ;)
NU har vår alldeles egna (tidigare nämnda) Anki visat framfötterna igen, denna gång i vm-uttagningarna och tog en fjärde placering och får därmed representera Finland både på Nordiska mästerskapen som ordnas i Åbo i augusti och VM i Italien. Denna text är lånad från jkfs hemsida

Anki Molander och dvärgpudeln FI AVA, FI AVA-H, TK1 InWhite Love Twister ”Wii” knep vid landslagsuttagningarna i Jyväskylä 27.-28.6.2015 en fin fjärde placering i mini-hundarnas klass och blev därmed uttagna att representera Finland vid Nordiska Mästerskapen i Åbo 15.-16.8 samt vid Världsmästerskapen i Bologna, Italien 8.-11.10.
Anki har under många år gjort ett långsiktigt och bra arbete med sina hundar, börjandes med mellanpudeln FIN AVA Nänsy och tillsammans med Wii gavs lön för mödan i form av en landslagsplats. Vid årets uttagningstävlingar kämpade 142 mini-hundar om de åtråvärda platserna i landslaget.
Vid Nordiska Mästerskapen tävlar Anki och Wii både individuellt och i lag och vid Världsmästerskapen representerar ekipaget Finland i lagtävlingen.
Ett stort grattis till Anki och Wii för landslaguppdraget!


Så nu får jag säga att jag känner en kändis =)

Jag håller alla tummar och tassar och följer självklart med på livestream!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar