onsdag 5 april 2017

Vecka 7

Tiden går! Nova är rejält rund och vill ogärna ut på längre promenader längre. Igår kände jag äntligen de första rörelserna, så sött! Med tanke på att det ändå är i snitt två veckor kvar så undrar jag ju hur mycket magen kan växa ännu. Lite frestar det att ännu ta en röntgen för att räkna foster men jag hoppas jag kan hålla mig.
 
 
 
 
Och tur att man är gift med en byggnadsingengör så han kunde fixa en så fin och rymlig valplåda åt Nova. Eftersom han jobbar borta in i veckorna och bara är hemma på helger så var ju det svårt att hitta den rätta tiden att bygga, så när han äntligen hade "en lucka ledig" blir han sjuk. Men han bet ihop och sågade och skruvade trots feber...stackare. Men den är nu klar och färdigt bäddad men Nova tycker bättre om att ligga under sängen som är i bakgrunden. Från nästa vecka flyttar jag till detta rum, så stör vi inte de övriga i familjen ifall förlossningen startar, som det brukar, på natten.
 

 
Och om jag nu skulle skriva om något annat än Novas stundande förlossning så kan jag berätta att Rex alla CACIB nu blivit bekräftade från FCI, 2 från Finland och 1 från Norge. Ett till från utlandet och Rex kan titulera sig Internationell utställningschampion. Vi gör ett försök till Gällivare i juli, saknar verkligen utställningarna.


Men vi "mårar åpå" och följer med Novas tillstånd och förhoppningsvis dyker det upp lite påskvalpar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar