lördag 11 februari 2017

På plats i Estland

I fredags var det en vecka sen Nova löpa så med tanke på helgen ville jag ta progesterontest redan på fredag och för säkerhetsskull även vaginalutstryck. Uttrycket visade på att Nova började gå in i höglöp och tack vara en snäll Antero-pojke fick vi en fingervisning om att vi borde bege oss mot Estland.



Bokade biljetterna och satte mig på tåget igår, lördag, mot Helsingfors och först när jag var framme fick jag provsvaret : 1,3! Sk*t, alldeles för låg för att nån parning ska lyckas denna helg eftersom 8 vore det optimala värdet. Men vi åker nu över, får ju bekanta mig med Mufi och även träffa en valpspekulant här i Tallinn.
Nova och Mufi gillar genast varandra och Nova lägger undan svansen och Mufi prövar bestiga men där var det stop. Så vi kom fram till den lösningen att Nova kommer att stanna här i Estland i veckan, vore ju så harmt att inte få till nån parning när vi nu kommit såhär långt.


Mufi är så fin och hur trevlig som helst!! Glad, sprallig, social och älskvärd!! En riktig gentleman mot Nova. Mufis mamma och syster i bakgrunden accepterade bra att en löptik kom till deras hus. Mamma Täpi vill gärna vara nära och delar ut pussar till alla som kommer nära.

Imorgon, måndag, måste jag bege mig hemåt annars blir nog inte barnen så glada. Hur jag ska få hem Nova är en annan liten detalj som jag inte har riktigt påklart ännu men nog ordnar det sig. Viktigaste är ju att hon och Mufi får en trevlig vecka tillsammans 😊


I väntan på den splitternya färjan Tallink Megastar. Nova är lugnet själv ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar