torsdag 2 februari 2017

Det kan inte vara långt kvar

I några veckors tid har jag sett att Nova kissar mer än vanligt, vilket är ett typiskt snart-dags-för-löp-tecken. I och för sig kan ju jag, såhär i väntans tider, vara lite FÖR symptomsökande. Men redan för två veckor sedan när vi besökte min mamma visade Rex ett visst intresse för Novas bakre ända. Idag var vi på vår veckoliga promenad tillsammans med Rex (första gången detta år, blev lång julpaus) Rex vill gärna ta sig en titt flera gånger under Novas svans och man ser på Nova att hon bjuder in Rex på en liten flört. Under vår promenad kissade Nova säkert 30 gånger under våra 5 km så löpet kan inte vara långt borta!!  

 
Jag är ju ny i branchen eftersom detta kommer bli min första kull men jag är helt överraskad över det stora intresset för att få köpa en valp. Och jag är så glad att så många vill komma och träffa Nova redan före parning och valpar. Största delen som hört av sig har inte haft kooiker tidigare så det också är roligt att många fått upp ögonen för vår fina, vackra och trevliga ras. Jag kommer inte ha någon reservationslista utan alla som är intresserad av en valp får gladeligen höra av sig!
 
Och vår stackars kisse Chili har troligtvis varit i slagsmål och fått ett stort sår i sidan, men med en bra veterinär här i Kronoby blev hon snart återställd, trots att hälften av antibiotikakuren blev otagen eftersom kattskrället vägrade ta sin medicin. Chili svalt hellre än åt tonfisk med krossad antibiotika i!! Men såret for ihop på mindre än en vecka, vilket läkkött.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar