måndag 3 oktober 2016

Släktträff

I går blev det en trip till Vasa för kooikerträff.  Vi träffades i Kuni för att gå på vandringsleden. Vi var  5 tvåbenta och 9 kooikrar. Rex var självklart med för att träffa både mamma, syster och syskonbarn. 7 st var från samma kennel dvs Maricosans därifrån Rex kommer. Trots att Nova var en utböling så hade hon en släkting i hunden Theo som också har Oxo i stamtavlan. Rex och Nova uppförde sig riktigt bra bland alla övriga hundar fast nu Rex inte var överförtjust i Theo. Dessutom insåg jag att Nova inte vet hur en kooiker ska uppföra sig när hon försökte valla de andra hundarna. Mycket trevlig samvaro och jag fick svar på många frågor jag funderat på...men har lika många nya frågor :)


Rex har bott hos oss några dagar när min mamma är på resa till Estland. Den första kvällen och natten var han mycket  orolig och bara vandrade omkring och skällde på allt som hade ljud utanför dörren. Så kan säga att han verkligen är en bra vakthund åt en pensionär men i en barnfamiljer blir det lite jobbigt när han väcker hela huset på kvällen och tidiga morgon. Nu har även Rex och Nova börjat leka tillsammans så det tar jag som ett gott tecken.
 


Men på torsdag kommer mamma hem, men Nova har verkligen levt upp av att ha en kompis. Mest synd är det om katten som inte vågat sig in på flera dagar. Snart Chili får du komma in ❤

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar