söndag 9 oktober 2016

Tomt i huset

Det blev verkligen tomt efter att Rex flyttade hem igen. Nu är Nova sitt lugna jag igen, med Rex blev hon riktigt lekfull som en unghund borde vara. Förstärker nog min vilja att skaffa hund nr. 2 snart. Men först tar vi valpar, hade hittat en fin kombination i Holland med de skulle bli leveransklara i december så det är inte den mest optimala tiden, när Nova förväntas börja löpa. Jag kommer inte själv att spara en valp ur Novas kull (om allt går bra) utan min nästa kooiker kommer också att vara en import, helst från Holland. Av den anledningen att jag vill lära känna rasen från dess ursprungsland, dvs Holland. Men jag är öppen för allt och håller ögonen öppna. Annars kidnappar jag Rex för att stilla mitt två-hundars-begär, men jag tror nog han stretar emot rejält ;)
 

Nova som valp hemma i Danmark
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar