måndag 3 januari 2022

Gott Nytt År!!!

 Gott nytt år till er alla!!!

Men för att ännu hållas kvar i 2021 så måste jag ju berätta om årets största utställning, dvs utställningen i Mässcentret i Helsingfors, som i folkmun kallas Messari. På lördag kunde man vinna titeln Helsingforsvinnare och på söndag Finsk vinnare.

Trixie och  Bellis var anmälda, Eazy var anmäld till valputställningen men så sent som tisdagen samma vecka meddelade de att valputställningen inhiberas. Så här i efterhand var det bra, det blev mindre trångt på utställningen och jag har mera tid att träna mera efter en liten insidens på utställningsträningen bara några veckor innan.

Men hur som helst, vi begav oss mot Helsingfors på fredag, på lördag skulle kooikrarna in i ringen först efter kl. 13, 26 kooikrar var anmälda, domare var Katja Korhonen. Trixie fick excellent och vann klassen och fick därmed titeln Helsinki Junior Winner (HeJW-21) Min första hund som vunnit en "inhemsk" titel, att hon inte fick CQ gjorde inget!! Bellis fick VG, tror det var storleken som drog ner betyget.

Äntligen fick jag också ställa mig vid podiet som jag så många gånger avundats andra för.


På söndag hade vi domare Irina Poletaeva, 32 kooikrar var anmälda. Trixie vann än en gång juniorklassen med EXC och fick titeln Finsk juniorvinnare (JV-21)!!! Jag var så otroligt stolt över Trixie som 2 veckor tidigare blivit rädd för domaren på utställningen i Tammerfors. Dock vad den utställningen i en ridmanege och det var ca 20 grader kallt, domaren var ordentligt påklädd och påminde mycket om Mårran i Mumindalen...sori Tarja...och Trixie ville inte alls gå nära domaren. Men vi hann intensivträna och Trixie var så duktig!!!
Bellis fick även denna dag nöja sig med VG men jag sörjer inte, Bellis är en så fröjd att visa upp, alltid glad. Nog kommer det sista certet så småningom.
Hade tänkt ta ett till foto från podiet men kön var lång och tiden knapp när vi hade ett tåg att hinna med.


Men visst duger denna bild också 

Det var minsann på håret att de kunde ordna denna utställning, några dagar skenade smittotalet iväg och det blev så gott som lock down igen. Men lyfter på hatten till arrangerörna, det var rymligt, ingen trängsel annat än till typ fotopodiet. Coronapasset kontrollerades av alla, det var snyggt och prydligt överallt.

Måste ju även här via gratulera Novalight´s B-kull som blev 2 år den 13.12!!! Grattis!!!

Småningsom kommer även en årsresume av året som gått, stay tuned 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar