tisdag 7 november 2017

Vintern kom och gick...

För nästan 2 veckor sen kom den första snön, å så roligt tyckte Sky.

 
 
Men sen blev det varmare igen så snön försvann mer och mer och idag finns ingen snö alls. Surt, det är så otroligt mörkt utan snön
 
 
Men nu har jag tagit itu med utställningsträningen med Sky, om vi ska kunna visa upp oss i Helsingfors. Sky springer så fint och orkar stå och posera men hon har ingen bakdelskontroll alls ännu så bakbenen blir lite hur som haver. Men ingen stress, huvudsaken är att svansen går.
 
Och nu har jag anmält mig till nästa års stora happening, något som jag ser redan nu så mycket framemot att jag börjar ha nedräkning till augusti nämligen World dog show-18 i Amsterdam!!! Och det blir resa med Kingtours igen. En veckas resa med bara hund på schemat, kan det bli bättre!!!??? Förhoppningsvis träffar jag Skys uppfödare och kanske Novas?? =)
Jag har aldrig tidigare deltagit i Världsvinnar-utställningen, 2014 när den ordnades i Helsingfors låg jag på BB och 2008 när den ordnades i Sverige råkade vi vara i Stockholm men vi var bjudna på ett bröllop och kunde därför inte delta. Men nu, när det ordnas i kooikerns hemland ska inget få stoppa mig!!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar