torsdag 23 november 2017

Nova 3 år & Sky 6 mån

Igen är jag lite försenad men Nova blev 3 år i fredags då det var den 17 november. Jag minns fortfarande vilken lättnad jag kände när jag fick valpbesked från Danmark, jag som sökt efter en kooiker i flera år men just den hösten som jag verkligen ville ha valp fanns det inga valpar här i Finland. Visst var det lite ett långskott att ta en valp av en ny ras från hundar jag inte träffat och inte ens kunde läsa så mycket om eftersom danska kennelklubbens hundregister inte är öppet för allmänheten såsom finska avelsregistret är, vilket är synd. Men jag kan inte vara nöjdare, Nanna har verkligen hög kvalitet på sina hundar och en fin linje. Tack ännu en gång!!
Och visst har hon ändrat i form
Som valp:
 
1 år


Och 3 år 

 
Även Sky har bemärkelsedag!! Sky blir 6 månader idag. Strategiska mått är 38cm i mankhöjd och 8,2kg. Hoppas nu innerligt att hon inte växer så mycket mera. Men Nova växte 1,5cm till efter sin 6 månadersdag så jag hoppas på det bästa. Och hon har blivit så duktig att stå på bordet!!
 
Bara 2 veckor kvar till Vinnarutställningen och idag kom tidtabellen. 4 valpar på lördag och 3 på söndag, Sky och Nemo är båda dagarna. Spännande!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar