torsdag 3 mars 2016

Ny familjemedlem


Denna snygging heter Maricosan´s Rex Orion, kallas Rex och är en omplaceringshund som min mamma och jag (och lilla Agnes) hämtade med tåg från Sjundeå/Kyrkslätt på skottdagen. Min mamma har aldrig haft en egen hund och jag har flera gånger erbjudit mina "pensionärer" men hon har varit lite motsträvig och nu förstår jag varför, hon ville ha en EGEN hund. Alla mina har nämligen alltid varit "mammiga" (lite fel ord i detta sammanhang) och tytt sig bara till mig även då jag ännu bodde hemma och fick min första hund. Men Rex blev direkt mammas hund när vi träffade honom på tågstationen. Vi äger honom tillsammans för att jag lättare ska kunna anmäla honom till utställningar. För nån utställning ska det nog bli mellan varven, får hoppas Rex tycker det ä lika kul som jag, tiden får utvisa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar