torsdag 3 september 2015

Ylivieska KV

Bättre sent än aldrig =)

Det är ju en stund sen 18.7 men vill ändå ha skriftligt minne från Novas tredje utställning.
Eftersom Nova var rädd för domaren i Uleåborg var det mitt största orosmoment. Under veckan hade jag fått "experthjälp" av otroligt kunniga och duktiga Mikaela. Hanteringsträningarna gick bättre men framför allt fick jag tipset av att ha Nova i buren ända tills vi kom fram till vår ring för att hon inte ska bli skrämd och stressad när man ska visa vaccinationsintygen. Och det gjorde jag och det var en helt annan hund. När vi väntade på vår tur var hon alert och hade gärna hälsat på alla som kom förbi.

Domare var Annaliisa Heikkinen. När Nova stod på bordet och domaren  kände igenom henne stod hon snällt stilla, jag var sedan så lättad att jag lämnade och stå vid bordet fast domaren sa åt oss att gå i en triangel, men domaren skrattade bara och sa att triangeln blir lite liten om jag ska göra den på bordet =)

Kritiken löd:
Hyvä tyypi ?? narttupentu. Jolla hyvä pää ja ilme. Hyvä korva.
Vois olla paremmin kulm. edestä ja takan. hyvät suorat eturajat
Riittävä runko. Hyvä turkinlaatu, hyvä väri
voisi esintyä ryhdikkämmin

resultat HP och BIR-valp

Eftersom jag var så nöjd att domarhanteringen gick så bra slappnade jag av vilket resulterade i att jag inte tänkte hur jag sprang, det vill säga i en alldeles för liten triangel så domaren upplevde att hon inte fick upp nån riktig trav, men  vi fick ju hederspris och domarens kommentar efteråt var att hon föredrar kooikrar som är lite mindre...och då är Nova inte i största laget. Nöjda och glada för vi hem. Nästa gång är i juniorklass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar