tisdag 15 september 2015

Finlands gröna guld

När jag var till Danmark i januari för att hämta hem Nova beundrade jag den fina naturen men kunde inte riktigt sätta fingret på varför det såg så annorlunda och "exotiskt" ut tills jag insåg: Skogen fattades =) För Finland består ju till största del av skog, vårt gröna guld. Skulle gärna vilja bjuda hit mina danska vänner enkom för att visa naturen. Här är vårt hus snett uppifrån sett, där bara en liten del av skogen syns


Nu på hösten bjuder skogen på mycket trevliga stunder. Att bara njuta av höstfärgerna ger ro i själen. Men skogen bjuder ju även på den bästa friskhetsmedicinen som finns dvs BÄR!! Jag vet inte om det har med åldern att göra men nu ska det plockas både lingon och blåbär (som jag hatade när jag var ung...) Och tillsammans med Tiki och Nova får vi en kväll i skogen. Och det är inte bara jag som tycker om bär...hundarna äter mer än gärna så ibland gäller först till kvarn.



Borde plocka ännu 30 liter lingon till, så jag klarar mig till nästa höst...så det blir nog några vändor till skogen ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar