fredag 13 januari 2023

Puppies in the making

 Bellis började ju löpa 1.1. Så hennes fodervärd Bodil fick i uppdrag att åka till veterinären för progesterontest på den 10:de dagen, tänkte att det är ju bra att kolla om det är på stigande eller inte. Sky har haft rätta dagen där runt dag 16 så jag siktade in mig på att åka iväg till helgen. Bellis hade tid till veterinären från morgonen och döm av min förvåning när resultatet var skyhögt >63.6 nmol/l och veterinärens uppmaning var parning idag eller imorgon, helst idag. 


Blev att jobba snabbt att jag kunde sluta lite tidigare och även fixa ledigt nästa dag.

Sen drog jag iväg till Replot för att hämta Bellis och sen drog vi iväg till Kouvula, en resa på 500 km...i snöstorm. Men vi kom lyckligt fram kl. 23.30. Vi hann vara där ca. 30 min tills parningen var ett faktum!! Hängningen varade i ca 20 min. Det firade vi med lite karelska piroger.

Sov natten på hotell och på morgonen träffades vi igen och efter 10min hade vi en ny parning!! Happy!!


Vem är då denna gentleman?

Jo, FI & EE CH Cavalriina´s Panza Pikatchu "Lenni"

foto: Suvi Tyynismaa

foto: Suvi Tyynismaa

Nu håller vi tummarna för ett helt gäng med fina valpar!!!!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar