tisdag 15 mars 2022

Eazy 10 månader

 Tydligen har jag inte uppdaterat bloggen på 2 månader, skäms på mig.



Men i och för sig har det inte varit mycket att uppdatera heller. Det skulle ha kanske funnits att skriva om min Litauienresa men den blev inte av eftersom hela familjen insjuknade i corona...kan man ha mera otur...

Men dagen till ära så blir Eazy hela 10 månader idag. Så på kvällens utställningsträningar passade jag på att ta bilder av Eazy, tack Jonna för hjälpen.




Eazy är nu 40-41 cm i mankhöjd och väger 10kg
Så jag är mera än nöjd med min lilla herreman.

Och så har ju Jessica och Nova tävlat agility, samlat på sig 3 nollor från ettan och med det steg de till tvåan!! Förra helgen tävlade första gången i tvåan och direkt slog till med en noll-bana!!
Nu till helgen ska de delta på ungdomarnas TopTeam läger i Tammerfors! Ska bli så spännade att följa deras utveckling.

Och så bara måste jag få nämna att Eazys pappa Zuri blev bäst i rasen på Crufts förra helgen, helt otroligt, andra gången han får springa in i stora ringen, vi följde med och hejade via livestream.

Eazy är nu anmäld till utställningen i Kajaani, Tallinn winner, Vasa och Uleåborg. Sen blir det en trip till Sverige på kooiker club show + Internationella i Gimo. Det ska bli så spännande!!

Har ju ändå tänkt starta lugnt, att Eazy skulle få växa till sig ordentligt men vem orkar vänta på det 😂
Även foderhanen Lycka som för tillfället bor i Geneve ska starta på utställning i sommar. Spännande!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar