måndag 15 januari 2024

Sammanfattning över hösten 2023

 Eftersom jag inte uppdaterat bloggen sen september så blir det (igen) en snabb genomgång.


Efter att vi kommit hem från Roskilde for jag med Nova till veterinären eftersom hon haft problem med att kissa, hon åt en antibiotika kur utan att det blev bättre. Med hjälp av ultraljud konstaterades det att hon hade en tumör i urinblåsan. Men Nova fick ändå koma hem och så länge hon mår bra så får hon vara med.

Tyvärr blev hon sämre strax efter sin 9 års dag i november och hon fick somna in, i min famn. 

Älskade Nova


C.I.B FasterBlitzen "Nova"

17.11.2014 -28.11.2023


Däremellan har vi ju hunnit med utställningar också.

21.10 var det Internationell utställning i Seinäjoki

2 från D-kullen deltog i valpklass

Novalight´s Did It Again "Samu" BIR-valp

Novalight´s Dream On "Donna" BIM-valp

Eazy VG & Trixie slätt EXC



11-12.11 åkte jag med buss ner till Riga. Med mig hade jag Eazy och Bellis. Försökte jaga det sista CACIBet åt Bellis.

11.11 

Novalight´s Come Closer slätt EXC

Novalight´s Bring It On "Bellis" BT3, reserv-cacib

12.11

Novalight´s Come Closer "Eazy" BH1, CAC, CACIB, BIM och blev RigaWinner23!!

Novalight´s Bring it On "bellis" slätt EXC


I november hann jag träna Eazy för Gerard O´shea, så otroligt bra kurs!!! Har ni möjlighet att träna för honom, ta chansen!!


18.11 VHNK clubshow i Holland

Novalight´s Daisy Me Rollin "Allie" 3:dje bästa tikvalp! En fin bedrift på en specialutställning i kooikerns hemland.


Samma helg deltog Lycka på utställning i Geneva

Novalight's Count on Me "Lycka"
17.11 BOS, CAC och blev Swiss Beauty Champion!

17.11 Very Good

18.11 BOB, CAC, CACIB och vann titeln Alpensieger'23 

19.11 BOS, CAC, CACIB och blev kvalificerad till Crufts!




9.12 åkte vi över till Stockholm och Sveriges hundmässa. Alltid så roligt att träffa svenskarna som man har kontakt med via facebook! Och inga dåliga resultat kom vi hem med heller.

10.12 Domare Leni Finne

 Novalight´s Come Closer BH4

Moonhaven French Daisy "Trixie" BT2, re-nord-cac



Vi kom hem måndag eftermiddag, sen jobbar 3 dagar och på fredag åkte vi till Helsingfors och den finska hundmässan. Detta skulle visa sig verkligen vara vår helg. Med mig hade jag Eazy, Trixie och juniorhanen Samu plus mina 3 barn. Full rulle med andra ord.

16.12 Helsinki Winner

Novalight´s Did It Again "samu" EXC, CQ JUN1, BH3, CAC och blev HeJW23!!!

Novalight´s Come Closer "Eazy" EXC

Moonhaven French Daisy "Trixie" EXC, CQ, BF1, Nord-CAC, BIR och blev HeW23!!

Detta har varit min stora dröm, att få springa finalerna på denna stora utställning!! Som jag njöt!

Dessutom att Samu vinner juniortiteln är minst lika stort. Och Samus pappa Lenni blir bästa hane!!!




17.12 Finska vinnar utställningen
Novalight´s Disi It Again "Samu" EXC
Novalight´s Come Closer VG
Moonahaven French Daisy EXC, BF1, CACIB, BIM och Finsk vinnare 2023!!!

Helt otroligt att Trixie blir bästa tik båda dagarna med 2 nya titlar!!! Jag kan ännu inte tro att det är sant!



Och strax efter jul åkte jag och Jessica ner till Kyrkslätt för att hämta hem vår nyaste familjemedlem,
border collie Karlsvik Wildspirit "Lex"
Detta är helt och hållet Jessicas hund men jag får förhoppningsvis låna henne om jag ska på utställning 😊


Det blev inte riktigt som jag tänkt mig med valpplanerna. Sky började löpa aldeles för tidigt (aldrig hänt förr) så beslutade att vi skuter upp det till nästa löp som borde bli nån gång till sommaren

Trixie förväntas löpa i mars, hoppas inte det kommer igång för tidigt, har inte helt 100% bestämt hanen ännu...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar