måndag 18 april 2022

Road trip

 Dags att summera förra helgen.

Jag, min goda vän Mikaela och 3 hundar körde iväg mot Tallinn på fredag 8.4. Vi hade verkligen INTE tur med vädret, snö, snö och så lite snöstorm på det. Från Jalasjärvi blev det åtminstone var asfalt. I Helsingfors regnade det. Vi kom oss hur som helst lyckligt fram till hotellet. En promenad och hamburgare på hotellet och sen isäng.

Följade dag åkte vi mot Saku Suurhall där utställningen gick av stapeln. 6 kooikrar var anmälda, 5 från Finland, 1 från Estland. Först ut var Eazy mot den estniska juniorhanen som var mycket mera utvecklad en spädgrisen Eazy så han vann klassen men Eazy fick excellent och uppförde sig bra så jag var mycket nöjd. Bellis vann i sin tur mot en annan tik i öppenklass och vinner sedan även över veterantiken och blir bästa tik, helt otroligt!!! Bellis fick nu en titel till, Tallinn Winner-22 (TLNW22) och fick cert och cacib!! Detta betyder att när Bellis slutför sitt finska championat blir hon även estnisk champion!! Fina welshen Marwin fick nöja sig med excellent.

BaltW-21, TLNW-22 Novalight´s Bring It On "Bellis"

Efter utställningen tog vi en promenad med Tiiu (kennel Chriskooi´s) och hennes hundar på stranden.

Efter att hä ätit mitt livs godaste hamburgare begav vi oss mot båten och anlände till Helsingfors kl.21.30. Vi körde till Tammerfors i värsta snökaoset (igen). Vi tillbringade natten på ett kallt, halvshabbigt hotell och tidigt nästa morgon begav vi oss mot Vasa. Tack och lov hade det åtminstone slutat att snöa. I Vasa möttes vi av Trixie som var väldigt glad att se mig och var on fire i ringen. 4 kooikrar var anmälda, 3 var mina. Eazy fick excellent, Bellis hade tydligt blivit fet över natten och domaren gav very good. Men Trixie var glödhetm fick excellent, CQ och blev BIR med cert och fick sitt första CACIB!!! Men ska erkänna att jag blev lite svettig av att visa 3 hundar efter varann. Marwin the welsh blev också BIR så vi fick springa i grupptävlingen tillsammans.

LT JCH, HeJW-21, FiJW-21 Moonhaven French Daisy


När vi körde mot Vasa söndag morgon funderade vi nog på vår mentala status men kom fram till att vi gör om samma resa igen nästa år. Tur att man har likasinnade vänner. 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar