lördag 13 mars 2021

Snart händer det

 Igår på förmiddagen var vi igen till veterinären för progesterontest.

Idag kom resultatet, 2.2ng/ml. Det är alltså på stigande och igår kväll såg man att Sky fått ändrat beteende. Hon som inte visat något intresse alls började nu vika svansen och uppvakta Nova. Så hon har kommit över LH höjningen och börjar bli parningsvillig.

Efter att ha varit i kontakt med kliniken i Tammerfors så ska jag ta ett nytt progesterontest på måndag. Veterinären gissar att insemineringen troligtvis ske mellan tisdag och torsdag men att jag ska förbereda mig på första insemineringen på tisdag kväll. Så det närmar sig 😍

Eli luultavasti ensimmäinen siemennys tapahtuu tiistai illalla 😍

Sky mitt bland äpplen 🍏



2 kommentarer:

  1. Hej. Vi vill gärna köpa en kooiker hane till om det blir valpar. Vi har en hane på 12år.

    SvaraRadera
  2. Hej! Ifall du är intresserad av en valp rekommenderar jag dig att skicka e-post, adressen finns under "kontakta mig". Vi hörs!

    SvaraRadera