onsdag 23 september 2020

Välkommen till Finland!!

Efter många om och men är lilla Trixie äntligen hemma!
Om det inte vore för Corona hade en valp från Sverige inte varit det minsta krångligt, nu blev det krångligaste importeringen någonsin (hon är min tredje import)
Men tack vara uppfödaren Katarina som hade en ängels tålamod och samarbetsvilja och en hunduppfödande lastbilschafför så kom hon hem förra veckan.
Säg hej till

Moonhaven French Daisy
"Trixie"



 Trots att hon kom hem mitt i natten och rest över ett dygn var hon glad och kände sig genast bekväm hos oss. Hon var hos oss hela dagen tills hon på onsdagkväll flyttade till sina fodervärdar i Jakobstad. Hade så gärna behållit henne, hon var helt underbar men jag vet att hon får det bra hos familjen Stephens. Men ikväll får hon komma med oss på agilityträning.

Men glada nyheter för den som är intresserad av en kooikervalp, jag siktar på valpar till våren!! Lite osäkert när, hittills har Sky löpt med 9 månaders mellanrum men då är det Nova som dragit igång det. Nu när Nova inte bor hos oss längre (utan hos min mamma) så kanske Sky löper med lite mindre mellanrum, vi får se men Sky paras vid nästa löp som inträffar (förhoppningsvis) mellan januari och april. Hanen är inte helt fastställd men det kommer att vara en helt unik linje i Finland och blir det som jag planerat kommer Sky att insemineras på grund av Corona (igen) ställer till det för avelsutbytet.

Är ni intresserad av en valp så hör av er på frida.slotte @ hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar