torsdag 10 oktober 2019

Tampere, here we come

Igår hade vi äntligen kommit så långt att det gått 10 dagar sen Sky börjat löpa. Och då var det dags för progesterontestet!! Jag var sååå nervös, fast jag varit så lugn innan. Jag var nervös för att jag kommit för sent, att höglöpet redan är över och vi får vänta tills nästa löp ELLER att jag kommit alldeles för tidigt och vi får vänta länge ännu. Hade ju ändå Novas parningsresa i färskt minne, den kan ni läsa om HÄR


Veterinären tog blodprov och vi fick resultatet en halvtimme senare, 10.55ng/ml!! Vilket betyder att Sky haft ägglossning redan och att parning borde ske inom några dagar. Så idag blir det att sätta sig i bilen och köra iväg till Tammerfors!! Tack och lov är det plusgrader ute eftersom jag ännu inte har vinterdäck under bilen.


Önska oss lycka till!! 
🍀❤️🍀❤️🍀❤️🍀❤️🍀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar