måndag 11 juni 2018

Lättad

Nova har varit sjuk och jag hann bli riktigt orolig. Det började natten till onsdag när Nova bajsat på golvet (hann till och med skylla på Sky) och hon hade även spytt. Under dagen var hon utan mat och det kom även mer diarré under dagen sen mera under nästa natt. På morgonen därpå var hon mycket trött och ynklig. Kontaktade veterinären och vi fick komma på eftermiddagen, Nova orkade just och just titta sig omkring och bara skakade. Veterinären kollade med ultraljud,såg att tarmen rörde sig och livmodern såg heller inte avvikande ut. Nova fick vätskedropp och medicin mot illamående. Nova spydde ännu en gång och hade dessutom bloddiarré så veterinären började misstänka magvirus. Så vi åkte hem med antibiotika och att jag skulle höra av mig om hon inte blir bättre. Vätska gjorde verkligen underverk men Nova var fortfarande trött, vägrade äta och spydde upp medicinen. Så på fredag för vi igen till kliniken för mera vätska och även blodprov, jag var mest rädd att Nova skull ha fel på njurarna eller levern. Jag har ju haft hundar med diarré hur många gånger som helst men aldrig så här ihållande. Så jag var verkligen orolig och måste vänta till måndag innan jag fick resultaten. Så det var en lättnad när veterinären ringde och sa att alla proven var bra bortsett från crp:t som då tyder på att det var en infektion. Nu är Nova mycket piggare och hon orkar spring och jaga kaniner så nog blir det bra ❤️ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar